پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118156
چرا تندروها از طرح استيضاح وزير علوم مي ترسند؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1506

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري اين هفته به دليل عدم پاسخ گويي به مطالبات و سوالات نمايندگان در مورد عزل و نصبهاي صورت گرفته در اين وزارتخانه راهي مجلس مي شود.
او که يکبار به همين دليل از مجلس کارت زرد گرفته ، اين بار قرار است به طور جدي تري مورد مواخذه قرار بگيرد که چرا در عزل و نصبهاي خود در خصوص روساي دانشگاه و معاونانش به گونه اي عمل کرده که دانشگاه به پادگان سياسي احزاب و جناحهاي سياسي تبديل شود .

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دولت جديد پس از تشکيل با معرفي ميلي منفرد در معرض آزمون مجلس قرار گرفت . از همان ابتداي مطرح شدن نام ميلي منفرد که يکي از اساتيد تندروي جناح اصلاحات در دانشگاهها بود و در ماجراي فتنه ?? کلاسها و امتحانهاي خود را تعطيل کرده بود ، نمايندگان به روحاني هشدار دادند که جرياني سعي دارد با در دست گرفتن فضاي دانشگاهي بار ديگر خاطرات خود در تيرماه سال ?? را تکرار کرده و فضاي دانشگاهها را از فضاي علم و درس به سمت جنجالهاي سياسي ببرد

بقاي اصلاح طلبان افراطي در بلوا و آشوب خلاصه شده است. آنها وقتي مي توانند به حيات سياسي خود ادامه دهند که استراتژي " فشار از پايين ، چانه زني از بالا " را بخوبي در کف دانشگاه اجرا کنند. آنگاه دانشجوي بخت برگشته مي شود "پياده نظام" افراطيون!

.

با مطرح شدن طرح استيضاح وزير علوم ، تلاش بي سابقه اي از سوي عده اي از اصلاح طلبان براي عدم تصويب اين طرح صورت گرفته که اين تلاشها حتي با تهديد رييس مجلس نيز همراه بوده است.

اصلاح طلبان تند رو بر اساس يک فرمول قديمي دهه هفتادي بر اين عقيده اند که نفوذ در دانشگاهها سکوي پرتابي براي تسخير مجلس و ساير نهادهاي حکومتي و از طرف ديگر اهرم فشاري براي تاثير گذاري بر حاکميت است .

با وجود هشدارها و نصيحت هاي رهبر معظم انقلاب در مورد جناحي شدن فضاي دانشگاهها که چند روز پيش بيان شد ، حالا تندروهاي اصلاح طلب به اين نتيجه رسيده اند که احتمالا مجلس به سرعت کار رسيدگي به طرح استيضاح فرجي دانا را آغاز مي کند و با توجه به اينکه وزير بارها توصيه هاي نمايندگان را جدي نگرفت و به کارهاي سياسي خود در وزارتخانه مشغول شد ، احتمال عزل او و گرفتن کارت قرمز از مجلس بسيار زياد است.

آنها مي ترسند با ازدست دادن اين وزارت خانه ديگر نتوانند با تحريک احساسات پاک جوانان دانشجو  دست به تنش و امتياز گيري از دولت روحاني بزنند.

بقاي اصلاح طلبان افراطي در بلوا و آشوب خلاصه شده است. آنها وقتي مي توانند به حيات سياسي خود ادامه دهند که استراتژي " فشار از پايين ، چانه زني از بالا " را بخوبي در کف دانشگاه اجرا کنند. آنگاه دانشجوي بخت برگشته مي شود "پياده نظام" افراطيون!

افراطيون اصلاح طلب براي "تحريک" جوان دانشجوي پاک سرشت، "محرک" مي خواهند و "محرک" را بايد به دانشگاه تزريق کرد.
حالا وزير علوم براي آنها حکم "مرگ و زندگي" دارد!

منبع: افکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html